Kundservice

Konsulatets kundservice  

Konsulatets tar kundbetjäning endast emot kunder i nöd eller kunder som har brådskande ärenden. På ambassaden tas endast de kunder emot som har bokat tid i förväg per e-post, [email protected]

För tillfället tar vi inte emot visumansökningar och vi behandlar inte heller redan inlämnade ansökningar. Vi behandlar inte heller uppehållsärenden. Vi kontaktar alla kunder vilkas bokade tider har ställts in. Vi beklagar det besvär som läget förorsakar kunderna.

Kundtjänst i visumärenden

Obs! På grund av coronavirusepidemin tar Finland i likhet med andra Schengenländer inte längre emot vanliga visumansökningar vid utrikesrepresentationens verksamhetsställen. Detta gäller från och med den 19 mars tills vidare. Läs mera: Finland tar inte längre emot eller behandlar vanliga ansökningar om visum och uppehållstillstånd. 

Ambassadens e-post och telefonförfrågningar

Vår växel och konsulatets kundbetjäning är överbelastad. Läs först aktuell information på ambassadens och utrikesministeriets webbplatser och våra uppdateringar i sociala medier, där hittar du mycket nyttig information.

Kontakta oss främst via e-post. Man kan skicka allmänna förfrågningar till adressen [email protected]. Förfrågningar till konsulatet kan skickas till [email protected].

Om ditt ärende är synnerligen brådskande, kontakta oss per telefon från måndag till fredag klockan 10.00–12.30 och 13.00–15.00, +44 (0)20 7838 6200.

När ambassaden inte har öppet kan du i nödfall kontakta utrikesministeriets konsulära jour: tfn +358 9 1605 5555 eller e-post [email protected].
 

Helgdagar när ambassaden är stängt.