Mer medieinnehåll från tidningen Kauppapolitiikka på webben

Utrikesministeriets över 90 år gamla tidning Kauppapolitiikka, som handlar om internationell handel, blir aktivare på webben. Även utseendet förnyades när de nya webbsidorna öppnades i början av juni. Samtidigt förändrades profilen på sociala medier och tidningens nyhetsbrev.

Mies esittelee kännykkää, jossa näkyy Kauppapolitiikan uudet verkkosivut

Publiceringscykeln för artiklar i tidningen Kauppapolitiikka på webbplatsen kauppapolitiikka.fi ändrades under våren så att den har större framförhållning och är mera kontinuerlig. Tidningen utkommer fyra gånger om året, precis som förut, men den kommande tidningens artiklar publiceras redan på förhand på webben. På webbplatsen publiceras dessutom mer material som inte är tidningens eget, till exempel insändare i insändarspalten Vapaasti kaupasta.

På den nya webbplatsen finns artiklar om olika teman, marknader eller länder och dessa artiklar är lättare att hitta tack vare en tydlig struktur. Webbsidan kauppapolitiikka.fi och kanalerna i sociala medier har samtidigt fått en ny profil.

Tidningens nyhetsbrev har också gjorts om. Precis tidigare fokuserar nyhetsbrevet främst på artiklar som publicerats i tidningen eller på webben, men i fortsättningen får också utrikesministeriets aktuella nyheter och evenemang inom internationell handel större synlighet.

Nyhetsbrevet och tidningen går att beställa på adressen kauppapolitiikka.fi/tilaus.(Länk till en annan webbplats.)

I juni innehåller tidningen artiklar om hur man kan kombinera naturen och ekonomisk tillväxt

I det nummer av tidningen Kauppapolitiikka som publiceras den 13 juni diskuteras om en grön linje är en exportfördel. Tidningen innehåller också artiklar om fördelningen av kostnaderna för klimatförändringen och bekämpningen av den. I numrets personporträtt: verkställande direktören för Skogsindustrin rf Paula Lehtomäki berättar om vad skogen betyder både för henne personligen och för Finlands ekonomi.

Vi ger också en översikt över marknaden i Sydkorea. I sin kolumn önskar direktören för Finlands näringsliv Timo Vuori att handelspolitiken återgår till sina rötter.

De senaste artiklarna finns på tidningens webbplats(Länk till en annan webbplats.).

 

Mer information: