Asiointi edustustossa

Yleisimmät palvelumme

Passi

Oleskelulupa

Viisumi 

Laillistus

Hädänalaisen avustaminen

Kaikki palvelut A-Ö

Edustusto palvelee puhelimitse ja sähköpostitse

Puhelinpalveluaikamme on keskiviikkoisin klo 9.00-10.00

  • +971 2 885 3666

Maahantulo- ja konsuliasioissa, ottakaa yhteyttä sähköpostitse

Edustuston asiakaspalvelu on ruuhkautunut, mikä aiheuttaa viiveitä myös passihakemusten ja notaariasioiden käsittelyssä ja vastaanottamisessa.  Mikäli olet matkustamassa Suomeen, edustusto muistuttaa, että passin hakeminen on mahdollista myös Suomessa. Lisätietoa passin hakemisesta Suomessa löytyy poliisin verkkosivuilta: Näin haet passia(Linkki toiselle web-sivustolle.) (avautuu uuteen ikkunaan)

Ajanvaraus

Asiakaspalvelumme toimii ajanvarauksella.

Ajan voi varata sähköpostitse:

Huomaathan, että edustusto on ulkoistanut oleskelulupahakemuksen vastaanoton, asiakaspalvelun sekä ajanvarauksen VFS Global Abu Dhabi:lle(Linkki toiselle web-sivustolle.)Otattehan yhteyttä suoraan VFS Global:iin kaikissa oleskelulupa-asioihin sekä ajanvaraukseen liittyvissä asioissa.

Viisumihakemukset jätetään VFS Globalin toimipisteisiin Abu Dhabissa tai Dubaissa. Varaa vastaanottoaika viisumikeskuksen verkkosivujen(Linkki toiselle web-sivustolle.) (avautuu uuteen ikkunaan) tai puhelinpalvelun kautta (puh. +971 4 205 5907).

Paikalle saapuminen

Suosittelemme tutustumaan asiaasi koskeviin ohjeisiin verkkosivuillamme ennen asiointia edustustossa. Pyydämme myös saapumaan edustustoon ajoissa.  

Pyydämme huomioimaan seuraavaa asioidessanne edustustossa:

  • Asiakkaita pyydetään noudattamaan yleisiä suosituksia sekä ohjeita koskien käsihygieniaa ja yskimistä.
  • Jos sinulla on flunssankaltaisia oireita, ethän saavu edustustoon ja olethan yhteydessä puhelimitse tai sähköpostitse ajanvarauksen siirtämistä varten.

Lisäksi pyydämme huomioimaan, että edustusto voi joutua perumaan tai siirtämään ajanvarausta lyhyelläkin varoitusajalla johtuen esim.  paikallisista viranomaismääräyksistä tai muista edustustosta riippumattomista syistä.

Palvelumaksun voi maksaa edustustossa vain pankkikortilla (debit /credit).

Valmiiden asiakirjojen noutaminen

Valmiiden asiakirjojen noutaminen on mahdollista ainoastaan noutoaikoina. Odota, että saat edustustolta sähköpostitse ilmoituksen, että asiakirjasi on noudettavissa.

Seuraavat noutoaikamme ovat:

  • Torstaina 10.10. klo. 13.30 - 15.30
  • Tiistaina 15.10. klo. 13.30 - 15.30
  • Torstaina 17.10. klo. 13.30 - 15.30
  • Tiistaina 22.10. klo. 13.30 - 15.30
  • Torstaina 24.10. klo. 13.30 - 15.30
  • Tiistaina 29.10. kl. 13.30 - 15.30

Huomioithan, että noutoajat voivat muuttua edustustustosta riippumattomista syistä.

Voit noutaa valmiita asiakirjoja edustuston käyntiosoitteesta:

Embassy of Finland in Abu Dhabi

Etihad Towers Office, Tower 3, 20th Floor

Corniche W St

Abu Dhabi

Arabiemiraatit

 

Miten asiakirjoja voi noutaa edustustosta?

  1. Asiakirjan voi noutaa henkilökohtaisesti esittämällä voimassa olevan henkilöllisyystodistuksen.
  2. Voit valtuuttaa toisen henkilön noutamaan asiakirjasi puolestasi. Henkilöllä tulee olla mukanaan valtakirja sekä oma henkilöllisyystodistus.
  3. Voit valtuuttaa kuriiritoimiston noutamaan asiakirjasi puolestasi. Lähetä edustustolle etukäteen maksetun kuriiripalvelun rahtikirja sähköpostilla. Liitä viestiin rahtikirjan lisäksi valtakirja, jolla annat suostumuksesi siihen, että edustusto voi luovuttaa asiakirjasi kuriiritoimistolle. Myös kuriirilla tulee olla valtakirja mukanaan ja noutonumero tiedossa, kun hän tulee noutamaan asiakirjaasi.

Käytä valtuutusta varten suurlähetystön valtakirjapohjaa. Valtuutusta varten tarvitset henkilökohtaisen noutonumeron, joka tulee merkitä valtakirjaan. Edustusto lähettää noutonumeron sinulle, kun asiakirjasi ovat valmiita noudettavaksi.

Henkilötietoja sisältävien sähköpostiviestien lähettäminen edustustoon

Kun lähetät edustustolle henkilötietoja sisältäviä viestejä tai liitteitä, käytä salattua sähköpostia secmail-palvelun kautta. Tietoa henkilötietojen käsittelystä ulkoasiainhallinnossa https://um.fi/tietosuoja(Linkki toiselle web-sivustolle.)  

Palveluun rekisteröityminen

  1. Mene osoitteeseen https://turvaviesti.gov.fi/(Linkki toiselle web-sivustolle.).
  2. Kirjoita palveluun sähköpostiosoitteesi ja klikkaa "Jatka" ja sen jälkeen ”Rekisteröidy”.
  3. Saat sähköpostiisi henkilökohtaisen linkin, jonka kautta tunnistaudut palveluun. Saapunut linkki on voimassa 30 päivää ja sitä voi käyttää useamman viestin lähettämiseen.

Viestin lähettäminen

  1. Seuraa sähköpostiin saamaasi linkkiä.
  2. Kirjoita Vastaanottaja-kenttään ulkoministeriön (@gov.fi) sähköpostiosoite, esimerkiksi [email protected].
  3. Kirjoita viesti ja liitä tarvittaessa liitteet klikkaamalla ”Valitse tiedostot”. Vahvista valitsemasi tiedoston lisääminen klikkaamalla ”Liitä”. Kerrothan viestissäsi selvästi, mihin asiaan lähettämäsi liiteasiakirjat kuuluvat.
  4. Lähetä viesti ikkunan vasemmassa alakulmassa olevalla ”Lähetä”-painikkeella.
  5. Viestin lähetyksen jälkeen voit tarvittaessa tallentaa viestin itsellesi.