Helsinki voittoon EU:n kestävän turismin kilpailussa

Kuva: Helsinki Marketing / Eetu Ahanen
Helsingin Kauppatori
Helsingin Kauppatori

Euroopan komission ensimmäistä kertaa lanseeraama European Capital of Smart Tourism-kilpailu käytiin loppukesästä 38:n eurooppalaisen kaupungin kesken. Voittajaksi valittiin Helsingin lisäksi Lyon.

Kilpailussa arvioitiin muun muassa kaupunkimainetta, matkailun kestävää kehittämistä, digitalisaation hyödyntämistä matkailupalveluissa sekä mielenkiintoista kulttuuriperintöä. Kilpailulla EU pyrkii edistämään kestävää matkailua, sekä verkottamaan ja vahvistamaan matkailukohteita alueellaan.

”Helsingillä on nyt hyvä imu kansainvälisesti. Tässä kilpailussa Helsingin siivitti kärkeen vahvistunut maineemme vetovoimaisena ja toimivana kaupunkikohteena”, Helsinki Marketingin toimitusjohtaja Laura Aalto sanoo.

Lue Helsingin kaupungin uutinen voitosta täältä(Linkki toiselle web-sivustolle.).

MyHelsinki(Linkki toiselle web-sivustolle.)-sivusto tarjoaa paikallisten vinkkejä kaupungissa vierailuun.