Tidsbeställning för nödvändiga konsulära ärenden

Ambassadens konsulära enheten i Rom och Milano avdelningen lanserar ett elektronisk bokningssystem. Man bör reservera tid via det elektroniska bokningssystemet.

Ambassadens konsulära enheter i Rom och Milano avdelningen har tagit i bruk ett elektronisk bokningssystem i kundservice. Man bör reservera tid via det elektroniska bokningssystemet.

Tidsbeställningen är nödvändig för ansökningar om pass, identitetskort och uppehållstillstånd, likaväl för notarietjänster och befolkningsdatasystemservice (registrering behövs):

ELEKTRONISK BOKNINGSSYSTEM(Länk till en annan webbplats.) (Öppnar nytt fönster)

Obs! I Rom tar man emot ansökningar om pass, identitetskort och uppehållstillstånd, I Milano, bara nödpass för hemresan. 

Konsulatets telefontid i Rom måndag-torsdag kl. 14.00-15.30 + 39 06 8522 3330 och i Milan måndag–fredag kl. 10–13  +39 02 2506 1474.

Frågar om konsulära ärenden via e-post till [email protected]. Nödsituationer utan tidsbeställning, se kontaktuppgifter (Öppnar nytt fönster).

Ytterligare information om konsulära ärenden:

Vad ingår i de konsulära tjänsterna? (Öppnar nytt fönster)

Finskt pass och identitetskort (Öppnar nytt fönster)

Uppehållstillstånd i Finland (Öppnar nytt fönster)

Notarietjänster (Öppnar nytt fönster)

Familj och medborgarskap (Öppnar nytt fönster)

Prislista (Öppnar nytt fönster)