UM lietsoo intialaisten tiedonjanoa
Sadat intialaiset median, liike-elämän, tutkimusalan ja oppilaitosten edustajat vastaanottivat viime viikolla Suomen ja Intian suhteita käsittelevän uutiskirjeen.
Neljä artikkelia sisältävä uutiskirje on osa ulkoministeriön julkisuusdiplomatian yksikön alaisuudessa toimivan thisisFINLAND.fi -sivuston (TIF) mainoskampanjaa.
Artikkelit käsittelivät muun muassa Suomen krikettiyhdistystä ja suomalaista liike-elämää intialaisyrittäjän näkökulmasta. TIF:n tarkoitus on tarjota tietoa suomalaisesta kulttuurista ja elämäntyylistä kiinnostuneille ulkomaalaisille.
Sivuston painopistemaiksi on valittu Iso-Britannia, Yhdysvallat, Australia, Saksa, Kanada ja Intia. Erityisen suurta potentiaalia nähdään intialaisten kiinnostuksen herättämisessä.
"Yhteistyö Suomen ja Intian välillä on kasvanut valtavasti liike-elämän ja kulttuurin saralla. Koska potentiaalia yhteistyölle on valtavasti, toivoisimme sivustoillemme enemmän kävijöitä", projektikoordinaattori Mika Hammarén kertoo.
Painopistemaiden osuus sivuston kokonaiskävijämäärästä on tarkoitus kasvattaa vuoden 2012 loppuun mennessä 75–80 prosenttiin.