Suomalaisen muodin esiinmarssi Pitti Uomossa saa jatkoa

Firenzessä kahdesti vuodessa järjestettävä Pitti Uomo on yksi maailman merkittävimmistä miestenmuodin tapahtumista. Suomi jatkaa näkyvää osallistumista messuille vuoden 2018 Guest Nation -hankkeen menestyksen siivittämänä. Rolf Ekroth lanseeraa oman mallistonsa Firenzen Pitti Uomossa tammikuussa. Samalla nousee kuolleista legendaarinen sporttimerkki Terinit. Pitti Uomossa lanseerataan jatkossa suomalainen merkki joka vuosi.

Kansainvälisiä kilpailuja voittanut suunnittelija Rolf Ekroth lanseeraa oman mallistonsa Firenzen Pitti Uomossa tammikuussa 2019. Rolf Ekrothin oma merkki on urheilusta ja vapaa-ajasta vaikutteita ottava miesten muotimerkki. Ekrothin taitolaji on erityisesti takit, jotka myös uudessa Rolf Ekroth -mallistossa nousevat avainasemaan. Ekroth oli mukana tammikuussa 2018 Guest Nation Finland -hankkeessa, jossa hän esittäytyi Haltin kanssa yhteistyössä tehdyllä mallistolla.

Samaan aikaan oman malliston työstämisen kanssa Ekroth on uudistanut suomalaista legendaarista sporttimerkkiä Terinitiä, joka uudelleenlanseerataan Pittissä yhdessä Ekrothin oman merkin kanssa. Terinit on suomalainen urheiluvaatemerkki, joka on perustettu vuonna 1949. Terinit nousi yleisön tietoisuuteen erityisesti talviurheiluasujen valmistajana 1980-luvulla. Muistissa lienevät ainakin ainakin Matti Nykäsen mäkihyppyasut, jotka osaltaan rakensivat suomalaisen talviurheilun brändiä. Nyt Terinitiä ollaan palauttamassa kansainväliseksi merkiksi.


Terinit tähtää high-end street wear -markkinoille. Heritage streetwear -merkit ovat maailmalla nousussa: Vanhojen jo lähes unohtuneiden merkkien elvyttämisen kautta on viime vuosina syntynyt lukuisia menestystarinoita.

Lanseeraus on osa uutta Pitti Uomon, SSAW Magazinen ja Juni Communicationin yhteistä ohjelmaa, joka on jatkoa Suomen Guest Nation -esittäytymiselle.