Kansalaisneuvonta auttaa löytämään julkiset palvelut

Uusi Kansalaisneuvonta-palvelu neuvoo oikean viranomaisen palveluun, auttaa sähköisessä asioinnissa ja vastaa yleisluontoisiin kysymyksiin julkisista palveluista.

Kansalaisneuvonta

Kansalaisneuvonta auttaa kansalaista löytämään asiaa hoitavan viranomaisen ja tarjoaa tukea sähköiseen asiointiin. Kansalaisneuvonta vastaa myös yleisluontoisiin julkisia palveluita koskeviin kysymyksiin.

Palvelussa ei ole mahdollista saada vireille viranomaisasioita, vaan se ohjaa oikean viranomaisen luokse. Kansalaisneuvonta ei myöskään välitä puheluita.

Kansalaisneuvonnan palvelukanavia ovat puhelin, sähköposti ja sähköinen yhteydenottolomake. Puhelinneuvonta palvelee maanantaista perjantaihin kello 8-21 ja lauantaisin klo 9-15. Ajat ovat Suomen aikoja. Asiakkaita palvellaan suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Puhelusta tai tekstiviestistä maksetaan operaattorin paikallisverkko-, matkapuhelin- tai tekstiviestimaksu. Itse palvelu on maksuton.