VisitFinland panostaa Espanjaan

Business Finland vahvistaa toimintaansa Espanjassa. David Campano aloitti 16. elokuuta tehtävässään VisitFinlandin Espanjan myynti- ja markkinointipäällikkönä, jossa hän vastaa yhteistyöstä matkatoimistojen kanssa edistääkseen espanjalaisten kasvavaa matkailuintoa Suomeen.

Campanolla on kahdenkymmenen vuoden kokemus matkailusektorin markkinointipuolella, jossa hän on työskennellyt monille lentoyhtiöille, kuten Etihad Airwaysille, Japan Airlinesille ja Air Europalle. Lisäksi hän on työskennellyt El Corte Inglésin matkatoimistossa ja Espanjan Meksikon-matkailutoimistossa.

Häntä motivoi uudessa tehtävässään etenkin se, että hän näkee suurta potentiaalia espanjalaisten Suomen matkailussa. "Minulla on sellainen tunne, että Suomi on täynnä tutkimattomia mahdollisuuksia", toteaa David.

Monen vuoden kokemuksella hän tuntee hyvin alan toimijat ja näkee uuden työtehtävänsä antoisana haasteena, joka mahdollistaa työskentelyn tutun sektorin parissa uudesta, suomalaisesta näkökulmasta.

David painottaa työssään mahdollisuutta laajentaa espanjalaisten tietämystä Suomesta. Lapin, Helsingin ja muiden tuttujen kohteiden lisäksi hän haluaa keskittyä uusiin matkailumahdollisuuksiin, joita Suomi on hänen mukaansa täynnä.

Espanjalaisten matkailijoiden määrä Suomessa on noussut ennätyksellisiin lukuihin. Yöpymisten määrä nousi 2017 lähes kolmanneksella edelliseen vuoteen verrattuna. Näiden lukujen varjossa Espanjan markkinoiden kasvuennusteet näyttävät lupaavilta.

VisitFinland on Business Finlandin yksikkö, joka vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuvan matkailun edistämisestä. Osana uutta VisitFinlandin Espanjan strategiaa ja Suomi-matkailun kasvavaa kysyntää maassa, Suomi osallistuu ensi vuonna Madridissa pidettäville kansainvälisille matkailumessuille (FITUR) 23.–27. tammikuuta.