Edustuston asiakaspalvelu ja yhteystiedot koronapandemian aikana
Koronavirustilanteen vuoksi suurlähetystön vastaanotto on avoinna asiakkaille vain erillisellä ajanvarauksella.
Edustusto palvelee puhelimitse ja sähköpostitse
Puhelinpalveluaikamme on maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 9.00-10.00
- +971 2 885 3666
Maahantulo- ja konsuliasioissa, ottakaa yhteyttä sähköpostitse
- [email protected] (maahantuloasiat)
- [email protected] (konsuli-, notaari- ja passiasiasioiden tiedustelut)
Edustuston asiakaspalvelu on ruuhkautunut, mikä aiheuttaa viiveitä myös passihakemusten ja notaariasioiden käsittelyssä ja vastaanottamisessa. Mikäli olet matkustamassa Suomeen, edustusto muistuttaa, että passin hakeminen on mahdollista myös Suomessa. Lisätietoa passin hakemisesta Suomessa löytyy poliisin verkkosivuilta: Näin haet passia(Linkki toiselle web-sivustolle.) (avautuu uuteen ikkunaan).
Ajanvaraus
Vastaanotto on avoinna asiakkaille vain erillisellä ajavarauksella. Ajan voi varata sähköpostitse.
- [email protected] (passin/henkilökortin uusiminen, notaaritoimitukset)
- [email protected] (maahantuloasiat)
Asiakirjojen noutaminen edustustosta on mahdollista vain noutoaikoina
Seuraavat noutoajat löydätte täältä.
Muuta huomioitavaa asiakaspalvelussa
- Seuraa COVID-19 tilannetta paikallisviranomaisten tiedotteista ja paikallisesta mediasta sekä tarvittaessa lentoyhtiöiden tai matkanjärjestäjän kautta. Tutustu edustuston tiedotteisiin koskien Arabiemiirikuntia sekä Bahrainia.
- Maassa oleskelevia suositellaan tekemään matkustusilmoitus osoitteessa matkustusilmoitus.fi(Linkki toiselle web-sivustolle.).
- Virka-ajan ulkopuolella voit hätätapauksissa ottaa yhteyttä ulkoministeriön päivystykseen: nro: +358 9 160 55555, [email protected]